Κριτική | Ο μυστήριος Mr Love


Το έργο της σύγχρονης βρετανής συγγράφεως Karoline Leach "Ο μυστήριος Mr Love" παίζεται στο Θέατρο Γκλόρια Μικρό σε απόδοση και σκηνοθεσία κου Γιώργου Βάλαρη. Πρόκειται για ένα ερωτικό θρίλερ που διαδραματίζεται κατά την Εδουαρδιανή περίοδο, μια εποχή που απ' ό,τι φαίνεται ελκύει την συγγραφέα καθώς, εκτός των άλλων, έχει ασχοληθεί με τη συγγραφή μιας ενδελεχούς και σε πολλά σημεία αναθεωρημένης βιογραφίας του Lewis Caroll. Στον "Μυστήριο Mr Love" η Leach αγγίζει το γυναικείο ζήτημα που κατά την εποχή του Εδουάρδου του 7ου αποτέλεσε μια επαναστατική παρέμβαση στα πολιτικοκοινωνικά δεδομένα και άνοιξε ουσιαστικά το δρόμο για την περαιτέρω διεκδίκηση των δικαιωμάτων των γυναικών.

Ο Mr Love είναι ένας "επαγγελματίας" προικοθήρας που παραπλανεί ανυποψίαστες κοπέλες τις οποίες παριστάνει πως παντρεύεται και κατόπιν τις εγκαταλείπει υπεξαιρώντας τις οικονομίες και τα τιμαλφή τους. Στην προσπάθειά του να γίνει πειστικός συμπεριφέρεται σαν ένας γνήσιος δανδής και κλασικός εκπρόσωπος της "καλής κοινωνίας" επιστρατεύοντας ευφάνταστα μυθεύματα γύρω από τον εαυτό του. Η περίπτωση όμως της Αδελαΐδας, της εύσωμης καπελούς που πείθεται να τον ακολουθήσει γοητευμένη από τις αβρότητές του, θα αποδειχτεί καταλύτης που θα του αλλάξει τη ζωή.

Η Leach με μια πραγματικά καλοδουλεμένη δραματουργική γραφή επιχειρεί μια ανατομική αποτύπωση της γυναικείας φύσης σε όλη της την κλίμακα καθώς και των εσώτερων δυνάμεων που μπορούν να υποκινούν τις σχέσεις των δύο φύλων. Από τη μια πλευρά παρουσιάζει την γυναίκα που επιζητά τα θέλγητρα του έρωτα αλλά και με τη σχεδόν δαιμονική διαίσθηση, την κατασταλαγμένη δύναμη της βαθειάς κατανόησης και τη θεληματικότητα, και από την άλλη μια σχέση που, ενώ μοιάζει άνιση και ετεροβαρής, στο τέλος αποκαθαρμένη από ρόλους και επίπλαστα κοινωνικά και αισθητικά πρότυπα βρίσκει την ολοκλήρωσή της μέσα στην αυθεντικότητα και την ειλικρίνεια.

Η παράσταση στο Θέατρο Γκλόρια Μικρό αναδίδει σε μια συμπυκνωμένη ατμόσφαιρα δωματίου -κατά τον κώδικα των ρομαντικών δραμάτων και των βωντβίλ- μια αύρα ρομαντισμού και κοσμοπολιτισμού της Εδουαρδιανής περιόδου σε αντιστικτική σχέση με τη σκιώδη όσο και αμείλικτη παρουσία των βαθύτερων κοινωνικών αγκυλώσεων και με τα ψυχικά δράματα που εκείνες φέρουν. Η επηρμένη, εξωστρεφής και υπερκινητική παρουσία του γόη Mr Love (κ. Αλέξανδρος Μπουρδούμης) κλιμακηδόν αποδομείται μέσα από τη φλεγματική, ανεπιτήδευτη μορφή της Αδελαΐδας έτσι όπως επιτυχώς περιγράφεται από τη συγγραφέα. Στο ρόλο αυτό η κα Τζένη Διαγούπη ερμηνεύει λιτά, χωρίς υποκριτικές εκζητήσεις, τη συστολή και την εσωτερική πάλη της, που καταφέρουν το πρώτο καίριο πλήγμα στο φαύλο κύκλο του ψέματος και του καμποτινισμού, και εν συνεχεία την αφοπλιστική παρρησία της με την οποία φωτίζει τη σκοτεινή συνείδηση του ακόλαστου ανδρός, έτσι που εκείνος, όντας έκθετος ενώπιον της οικτρής αλήθειας του, επανακτά την ανθρώπινη υπόστασή του. Ο κ. Μπουρδούμης ακολουθεί κατά πόδας και αβίαστα αυτή τη μεταμορφωτική πορεία καταλήγοντας σε μια μεστή δραματική κορύφωση εντός των πλαισίων ενός ψυχολογικού δράματος και όχι ενός αφηρημένου και σχηματικού μελοδράματος.

Η σκηνογραφική δημιουργία του κου Διονύση Χριστοφιλογιάννη κινείται σε μια λειτουργικά μινιμαλιστική λογική σύνθετου ρεαλισμού και ο ενδυματολογικός κώδικας από την κα Χριστίνα Κοντοβά αποδίδει καίρια και χαρακτηριστικά το αισθητικό κλίμα της εποχής. Οι φωτιστικές δημιουργίες  (κ. Χρήστος Τζιόγκας) παραπέμπουν στην υποβλητική ατμόσφαιρα ενός απρόβλεπτου και μυστηριακού ψυχολογικού bras-de-fer ενώ η μουσική σύνθεση του κου Παναγιώτη Τσεβά εμποτίζει τη σκηνή με γλυκόπικρα συναισθήματα.

 

Θέατρο Γκλόρια Μικρό

Ιπποκράτους 7 (Μετρό Πανεπιστήμιο)

Τηλ: 210-3642334, 210-3600832

Τελευταία τροποποίηση στιςΤετάρτη, 18 Μάιος 2016 18:22
(4 ψήφοι)

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

« Κριτική | Η όπερα της πεντάρας Κριτική | Ορλάντο »

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.