Η μελωδία της ευτυχίας κριτική
Η μελωδία της ευτυχίας

Η μελωδία της ευτυχίας


Ευτύχησε τελικά η "Μελωδία της ευτυχίας" στο Παλλάς. Το διάσημο μιούζικαλ του θρυλικού διδύμου Richard Rodgers-Oscar Hammestein II βασισμένο στο βιβλίο της Μαρίας Αυγούστας Τραπ είδε τα φώτα της σκηνής το 1959 με τη Mary Martin στον κεντρικό ρόλο και αργότερα έγινε ταινία από τον Robert Wise με πρωταγωνίστρια τη Julie Andrews αποσπώντας 5 βραβεία όσκαρ. Στην Ελλάδα η πρώτη παρουσίαση του έργου έγινε πριν 20 χρόνια από την Αλίκη Βουγιουκλάκη, της οποίας υπήρξε το κύκνειο άσμα.

 Η ιστορία γνωστή. Λίγο πριν την προσάρτηση της Αυστρίας στη ναζιστική Γερμανία ο παλαίμαχος ναύαρχος φον Τραπ, χήρος με 7 παιδιά, προσλαμβάνει μια πρώην δόκιμη μοναχή για γκουβερνάντα την οποία ερωτεύεται και στο τέλος παντρεύεται. Αρνούμενος να δεχθεί την επιβολή του Anschluss σχεδιάζει και πραγματοποιεί, με επεισοδιακό τρόπο, τη διαφυγή του ιδίου και της οικογένειάς του στην Ελβετία μέσω των Άλπεων.

Η παράσταση του Παλλάς, υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα της κας Θέμιδας Μαρσέλλου, μετέδωσε με καθαρότητα την ατμόσφαιρα με την εναλλαγή από το ανάλαφρο στη συγκίνηση και από τη μουσική και το χορό στο σασπένς. Αντιλαμβανόμενη πλήρως η σκηνοθέτης ότι το υλικό της δεν προσιδιάζει με ό,τι έχει, ως τώρα, καταπιαστεί, έδωσε τον απαραίτητο χώρο στο δραματουργικό φορτίο του έργου, φωτίζοντας τις καταστάσεις, κυρίως συναισθηματικές, με σιωπές και ρυθμούς δράσης που εμπεριείχαν νοήματα. 

Η παρουσία των μικρών πρωταγωνιστών καταλυτική καθώς τα παιδιά παίζουν, τραγουδούν και χορεύουν με χαρακτηριστική άνεση.

Η κα Κοντογιώργη, ως Μαρία, παρότι εξαίρετη ερμηνεύτρια των τραγουδιών και πολύ ταλαντούχα, δεν άφησε να διαφανεί με ευκρίνεια η συναισθηματική εμπλοκή της ούτε σε σχέση με τα παιδιά ούτε καν με τον ίδιο τον φον Τραπ. Φάνηκε ότι προσπαθούσε περισσότερο να διεκπεραιώσει την παρουσία της παρά να εστιάσει πιο εσωτερικά.

Ο κος Άκης Σακελλαρίου απέδωσε με μαεστρία το δύσκολο ρόλο του ναυάρχου που, ενώ δεν ακυρώνει την ιδιότητά του, παραμένοντας ορκισμένος ιδεολόγος, λύνει τους εσωτερικούς αρμούς του και συμφιλιώνεται με τα συναισθήματά του. Η συγκινητική σκηνή της αναψηλάφησης των συναισθημάτων με τα παιδιά του είναι και αυτή που χρίζει ως επιτυχημένο, σκηνοθετικά, το όλο εγχείρημα, καθώς από την εσωτερική σύγκρουση του ήρωα αναβλύζει η απροσχημάτιστη αγάπη.

Η κα Ζέτα Δούκα εξαιρετική ως βαρώνη Σρέντερ, σκιαγράφησε στη λεπτομέρεια τη ρεαλίστρια αριστοκράτισσα που προσκρούει στο ρομαντικό πατριωτισμό του φον Τραπ. Ήταν, ωστόσο, η λιγότερο τεχνικά καταρτισμένη στα φωνητικά, παρότι γενικά σωστή.

Ο κος Αργύρης Αγγέλου ερμήνευσε με υποδειγματική ακρίβεια το ρόλο του ιμπρεσάριου Μαξ ενώ και φωνητικά υπήρξε άψογος.

Η κα Μαρία Γράμψα έδωσε περισσότερο το στίγμα της με την εξαιρετική ερμηνεία του εμβληματικού "Climb every mountain" και λιγότερο με την υποκριτική της δεινότητα.

Ενδιαφέρουσα παρουσία στο χώρο του μιούζικαλ ο κος Ιάσονας Μανδηλάς καθώς και η παρτεναίρ του, στο ρόλο της μεγαλύτερης κόρης του ναυάρχου, κα Άννα Φιλιππάκη. 

Η ενορχήστρωση του κου Γιάννη Αντωνόπουλου εξαίσια, κι εδώ έχουμε το καλύτερο -ίσως- μουσικό αποτέλεσμα σε ανέβασμα αμερικάνικου μιούζικαλ στην Ελλάδα. Τα τραγούδια, όπως αποδίδονται από την καλοδουλεμένη πολυμελή ορχήστρα, ερμηνεύουν άψογα τα συναισθήματα των ηρώων και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, δημιουργώντας ένα άρτιο αισθητικό σύνολο.

Τα σκηνικά της κας Μαίρης Τσαγκάρη αξιοποιούν το σκηνικό χώρο χωρίς να πνίγουν τη δράση σε υπερβολές, προτάσσοντας την σημειολογική απλότητα. Σε απόλυτη αρμονία με την εποχή και χωρίς εξόφθαλμους εντυπωσιασμούς τα κοστούμια της κας Παναγιώτας Κοκκορού. Οι φωτισμοί του κου Μπιρμπίλη απέδωσαν επαρκώς την ατμόσφαιρα κάθε σκηνής από την ύπουλη ηρεμία της επαύλεως των Τραπ μέχρι την τελευταία δραματική σκηνή της καταδίωξης στο μοναστήρι.

Γενικά μια παράσταση πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο, της οποίας η καλλιτεχνική επιτυχία οφείλεται στην προσεκτική επιλογή των συντελεστών σε όλα τα επίπεδα.

Τελευταία τροποποίηση στιςΤετάρτη, 17 Φεβρουάριος 2016 17:16
(0 ψήφοι)

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

« Κρίμα που είναι πόρνη Λίλιομ »

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.